Nieuw scoutsjaar!

Nog maar net terug van een geweldig kamp en we staan al te popelen om te beginnen aan een nieuw scoutsjaar.

Iedereen die afgelopen jaar lid was van onze scouts, wordt automatisch opnieuw ingeschreven voor het nieuwe jaar.
Het enige wat jullie moeten doen om het lidmaadschap te bevestigen, is het lidgeld betalen.
Wens je niet langer lid te zijn, stuur dan een mailtje naar de groepsleiding. Wij schrijven je uit en zo komt er een plaatsje vrij voor nieuwe leden ;-)
Hebben we op ten laatste 14/10/2020 nog geen lidgeld ontvangen, dan schrijven we je ook uit.

Dit jaar voorzien we een aparte periode voorafgaand aan de startdag om broers en zussen in te schrijven.
Dit is van 20/08/2020 tot 10/09/2020.
Inschrijven kan enkel via het inschrijvingsformulier van groepsadmin. Een link naar dit inschrijvingsformulier is via mail verstuurd naar alle huidige leden van de scouts.
Om een broer/zus in te schrijven, moet je op het inschrijvingsformulier bij 'opmerkingen' vermelden welke broer/zus al in de scouts zit.

Nieuwe leden (zonder broers of zussen in de scouts) kunnen zich pas inschrijven vanaf de startdag.
Deze staat gepland op zondag 13/09/2020.

Hieronder meer info over de startdag:

Door corona moeten we nog steeds rekening houden met enkele maatregelen. Vanaf Jong-givers (2009) is een mondmasker verplicht. Bij aankomst, vertrek en gemeenschappelijke ruimtes moeten deze dan ook gedragen worden. Ouders die hun kinderen komen afzetten moeten ook verplicht een mondmasker dragen.
Ook deze inschrijvingen zullen enkel via het inschrijvingsformulier van groepsadmin verlopen.

Na de inschrijving mag er 2 keer gratis geprobeerd worden. Als je na deze 2 keer proberen definitief lid wilt worden, dan breng je de leiding hiervan op de hoogte.
De inschrijvingsprocedure zal dan verder afgewerkt worden. De inschrijving is pas compleet na betaling van het lidgeld.

Het lidgeld voor 2020-2021 is €55. Het lidgeld dekt de ledenverzekering, materiaal voor activiteiten en 4-uurtjes doorheen het jaar.
Dit mag overgeschreven worden naar BE13 4249 1176 3139 op naam van Scouts en Gidsen Peutie met als mededeling 'lidgeld + naam kind'.
Indien de financiële situatie het niet toelaat om het lidgeld te betalen, kan er gebruik gemaakt worden van een Vilvoordse vrijetijdspas of Scouting op maat.
Spreek iemand van de groepsleiding hierover aan en zij zullen jullie met de gepaste discretie verder helpen. Meer info over financiële hulp binnen scouting staat hier.

Tot snel!